آموزشی

ساخت وبلاگ

خدمات تعویض باتری ماشین در محل

بعد از موتور خودرو، باتری حرف اول را در روشن شدن ماشین می‌زند. بدون باتری، سیستم استارت، برق، حرکت و بسیاری از سیستم‌های دیگر خودرو کار نخواهند کرد. درنتیجه همیشه باید در چک‌کردن و نگهداری صحیح از آن تلاش کنیم. باتری‌ها انواع مختلفی دارند که دو نوع از پرکاربردترین آن‌ها باتری‌های اتمی و باتری‌های اسیدی هستند. باتری‌های اسیدی که از قدیم بر روی خودروها قرار می‌گرفتند و با اضافه کردن آب اسید (آب باتری) کار خود را انجام می‌دادند. باتری‌های اتمی نیز نسل جدیدی از باتری‌های ماشین هستند که با تکنولوژی روز و بدون نیاز به آب باتری کار می‌کنند. خراب شدن باتری ماشین بعد از مدتی، یک اتفاق طبیعی است؛ اما وقتی باتری خودرو خوابید چه باید بکنیم؟ برای خرید باتری ایرانی و خارجی خودرو به چه کسی مراجعه کنیم؟ خدمات باتری‌سازی در تهران را به چه کسی بسپاریم؟ نصب باتری ماشین در محل را از چه کسی بخواهیم؟ آیا تعویض باتری نو با کهنه قابل انجام است؟ بهترین باتری ماشین را از کجا پیدا کنیم؟ و بسیاری سؤال دیگر که ممکن است در ذهنمان شکل بگیرد.

اگر شما نیز برای تعویض باتری خودرو سیار به یک متخصص احتیاج دارید، ما به شما کمک می‌کنیم تا این کار را در هر محلی که تمایل داشته باشید انجام داده و مشکل خودروی به‌راحتی برطرف شود.

چه زمانی به تعویض باتری ماشین سیار در تهران نیاز داریم؟

خوابیدن باتری ماشین دلایل مختلفی دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به کارکرد زیاد، قرار گرفتن در سرما به مدت طولانی و پایان عمر باطری اشاره کرد. اگر انتخاب یک باتری مناسب برای خودرو و نصب صحیح آن را به متخصص این کار بسپاریم، می‌توانیم به بهترین شکل از باتری استفاده کرده و هیچ مشکلی در سیستم برق‌رسانی خودرو نداشته باشیم. بعد از خراب شدن باتری یا نیازمند تعویض بودن آن، باید به یک متخصص تعویض باتری مراجعه کنیم؛ اما به‌طورکلی موقعیت‌هایی که در آن‌ها به یک متخصص در این زمینه احتیاج داریم عبارت‌اند از:

    هنگامی‌که باتری ماشین خراب شده و ازکارافتاده باشد.

    هنگامی‌که بخواهیم باتری کهنه خود را با باتری نو تعویض کنیم.

    هنگامی‌که باتری در سرما قرار گرفته یا به مدت طولانی از آن استفاده نکرده‌ایم و نیازمند شارژ مجدد است.

    هنگامی‌که باتری ماشین خواب رفته و خراب شده است.

    هنگامی‌که بخواهیم باتری‌های اسیدی خود را با اتمی تعویض کنیم.

باتری کار چه خدماتی در زمینه عوض کردن باتری خودرو در محل ارائه می‌کند؟

وقتی باطری ماشین خراب شده یا از کار می‌افتد، ماشین دیگر روشن نخواهد شد. درنتیجه برای تعویض باتری آن باید خودرو را به تعمیرگاه بُکسل کرد و یا به دنبال باتری‌ساز سیار خودرو بود. باتری کار امکانی را فراهم کرده است تا بتوانید با استفاده از متخصصان مجرب در این زمینه، در محلی که خودرو شما قرار دارد باتری را تعویض کنید. متخصصان باتری کار می‌توانند خدمات باتری‌سازی در محل را در کمترین زمان به شما ارائه کنند؛ اما به‌طورکلی خدماتی که به شما ارائه می‌شود عبارت‌اند از:

    تعویض باطری خودرو در محل

    تعویض باتری پراید، سمند، تیبا، ال90، پژو پارس، 206، 405 و تمامی خودروهای داخلی

    تعویض باتری تمامی مدل‌های کیا، تویوتا، هیوندای، بنز، BMW، مزدا و تمامی خودروهای خارجی و وارداتی

    تعویض باتری چری، جک، جیلی، هایما، MVMو تمامی خودروهای چینی

متخصصان باتری کار توانایی نصب و تعویض تمامی باتری‌های موجود در بازار بر روی تمامی خودروهای موجود در بازار را دارا هستند. حتی برای تعویض باتری خودروهای هیبریدی نیز می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

اگر قصد تعویض باتری خودرو در محل را دارید، اگر به دنبال متخصص نصب و تعویض باتری خودرو هستید، اگر قصد تعویض باتری قدیمی خودرو با باتری جدید را دارید، همین حالا سفارش خود را به‌صورت رایگان در باتری کار ثبت کنید و از کار باکیفیت متخصصان ما بهره‌مند شوید.

آموزشی...
ما را در سایت آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهره نجیبی zohrehnajibi بازدید : 131 تاريخ : چهارشنبه 8 مرداد 1399 ساعت: 15:54

از آنجایی که در ریمپ ایسیو پارامترهای جرقه زنی و سوخت تغییر می کند نسبت آلایندگی نیز از تغییر می کند.

اما در دکتر ریمپ تیونینگ ریمپ به گونه ای انجام می شود که میزان آلایندگی در حد مجاز خود باقی می ماند و به هیچ وجه مشکل معاینه فنی برای خودرو بعد ریمپ ایجاد نمی شود.

حتی خودروهایی که مشکلات آلایندگی دارند را می توان با ریمپ کاری کرد که آلایندگی کاهش یابد.

سوالات زیادی پیرامون ریمپ و ارتباط آن با معاینه فنی وجود دارد.

ما قصد داریم تا شما را در مقاله زیر با جواب های صحیح و کامل آشنا کنیم.

به طور کلی ریمپی که توسط دکتر ریمپ انجام میشود معاینه فنی خوروی شما را باطل نمیکند.و نه مشکلی برای گرفتن معاینه‌فنی ماشین ریمپ شده خود در شرکت ما خواهید داشت.

بر عکس تصور عموم remap کردن یک عمل ساده که توسط باطری ساز یا مکانیک انجام میشود نیست.

بلکه علم کاملا تخصصی و نیاز به دانش برنامه نویسی و الکترونیک و مکانیک دارد.

انجام آن در مغازه های تنظیم موتور , باطری سازی , گرفتن نتیجه های بد , افزایش مصرف سوخت , عدم توانایی در گرفتن معاینه فنی پس از ریمپ

این ذهنیت را ایجاد کرده که ریمپ برای خودرو ضرر دارد و در فرایند گرفتن معاینه‌فنی تداخل ایجاد میکند.

ما این تضمین را به شما میدهیم که پس از ریمپ کردن هیچ گونه مانعی برای معاینه فنی ایجاد نخواهد کرد.

اما چرا ریمپ و معاینه فنی به هم وابسته هستند؟

ریمپ و معاینه فنی

ما در عمل تخصصی ریمپ برنامه کامپیوتر خودروی شما را باز نویسی کرده و پارامترهای آن را به بهینه ترین شکل ممکن در می آوریم.

پس کارکرد خودروی شما توسط منخصصین شرکت موتوکار به بهینه ترین حالت ممکن (تیونینگ) تغییر پیدا میکند.

پس حتی خودروهایی که مشکل کارکرد ناقص, خام سوزی, ناک … دارند با ریمپ کردن در شرکت ما بهبود پیدا کرده و در قادر به گذراندن مراحل معاینه فنی خواهند بود.

شما می توانید به اطمینان خاطر ریمپ ایسیو خودرو به دکتر ریمپ بسپارید.

آموزشی...
ما را در سایت آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهره نجیبی zohrehnajibi بازدید : 154 تاريخ : چهارشنبه 8 مرداد 1399 ساعت: 15:27

نگاهی به زبان های برنامه نویسی

با سایت بنو که سایتی مطرح در عرصه آموزش برنامه نویسی است می توانید به راحتی تمامی زبان های زیر را فرا بگیرید.

Python

پایتون در عرش بهترین زبان های برنامه نویسی AI قرار گرفته است از انجا که بیشتر زمان صرف شده در توسعه  AI  نباید به اشکال زدایی و پیدا کردن خطاها اختصاص یابد ،پایتون برای این کار مناسب است . هسته پایتون کد نویسی را موثر و ساده میسازد. الگوریتم های پیاده سازی در پایتون واقعا ساده هستند.

C++

وقتی سرعت و کارایی پایین می آید، قطعا ++C به کمک شما می آید. ++C با بیشترین حافظه موثر سریع ترین است. در بسیاری از برنامه های شبکه عصبی، سعی می کنید برنامه خود را بهینه‌سازی کنید تا بهترین استفاده را از منابع موجود داشته باشید. شما اساسا سعی می کنید تا هر اونس پردازش قدرت را داشته باشید، و در اینجا زبان سطح پایینی مثل ++C شما را قادر به انجام این کار می سازد. با این حال یادگیری زبان ++C در این لیست ممکن است سخت تر باشد، زیرا در برابر سادگی کدنویسی بسیار انعطاف پذیر می باشد.

برای استفاده از ++C کتابخانه ها و فریم ورک های زیادی وجود دارد مثل Tensorflow، CNTK، Caffe و موارد دیگر.

JAVA

جاوا یک زبان برنامه ‌نویسی بسیار محبوب و آسان است که براساس آن می‌توانید اپلیکیشن ‌هایی با پیچیدگی مختلف برای بیشتر سیستم‌های عملیاتی ایجاد کنید. تکنولوژی ماشین مجازی جاوا به شما این امکان را می‌دهد تا نسخه ای از برنامه‌ ایجاد کنید که روی تمام پلتفرم های مورد حمایت جاوا کار کند. از نقاط قوت این زبان میتوان به شفافیت، راحتی و قابلیت حمل برنامه ها اشاره کرد

چرا باید از آموزش طراحی سایت بنو استفاده کنم ؟

شما می توانید از آموزش های هر سایتی که آن را معتبر دیدید استفاده کنید ولی مزایایی استفاده از آموزش های سایت ما این است که شما مجموعه ما آموزش های متعددی در زمینه آموزش طراحی سایت دارد و به شما کمک می کند تا بهتر به هدف خود نزدیک شوید . کل آموزش ها ی ما به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد و شما می توانید از کیفیت و کاربردی بودن آن ها اطمینان حاصل نمایید . مجموعه بنو با داشتن مطالب آموزشی بسیار زیاد و سر فصل های مختلف دست شما را برای انتخاب باز گذاشته است. البته بنو سایت به صورت تخصصی برروی آموزش برنامه نویسی و طراحی سایت و موارد نزدیک به آن فعالیت داریم.

 

 

آموزشی...
ما را در سایت آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهره نجیبی zohrehnajibi بازدید : 161 تاريخ : چهارشنبه 8 مرداد 1399 ساعت: 15:13

آیا می توانم ماشینم را قوی تر کنم؟ آیا می توانم  ECU خود را به روز کنم یا به اصطلاح ریمپ کنم؟ پاسخ کوتاه بله است. پاسخ طولانی بله، اما پیچیده است… اما فواید ریمپ چیست؟

شما  با ریمپ ایسیو خود می توانید از ظرفیت واقعی موتور بیش از پیش استفاده کنید.

شما با ریمپ می توانید ویژگی هایی را فعال یا غیر فعال کنید، برای مثال دمای فن خودروی خود را کاهش دهید و سنسور اکسیژن دوم را حذف کنید و یا محدودیت سرعت را بردارید و شتاب را افزایش دهید

گاهی اوقات می تواند کارایی سوخت را بهبود بخشید. هم چنین میتوانید مصرف سوخت خود را کاهش دهید.

به طور کلی شما میتوانید تمام موارد زیر را با ریمپ ایسیو خود انجام دهید :

    افزیش شتاب خودرو و هم چنین برداشتن محدودیت سرعت ، ماشین های ایرانی ، ماشینهایی نظیر ایسوزو ، ماشین های مسابقه و ماشین هایی که تازه وارد میشوند یا مدلی بعد از مدل 97 دارند .

    کاهش مصرف سوخت با استفاده از برنامه ریزی سنسور اول و سنسور دوم اکسیژن خودرو : شما میتوانید به برنامه ریزی سنسور اول و سنسور دوم اکسیژن خود مصرف سوخت خود را استاندارد کنید . سنسور اول اکسیژن وظیفه بهینه سازی مصرف سوخت را بر عهده دارد .

آیا ریمپ همان تقویت خودرو میباشد؟

همانطور که توضیح داده شد ریمپ ایسیو سبب افزایش راندمان خودرو میشود پس سبب تقویت خودرو نیز می گردد، ولی تقویت خودرو علم گسترده ای است که از نرم افزار تا سخت افزار را شامل میشود، تقویت نرم افزاری شامل ریمپ ایسیو و ریمپ ABS ( ترمز ها ) میشود و تقویت سخت افزاری شامل تعویض قطعات برقی و مکانیکی مانند شمع و کوئل ، میل لنگ و پیستون ، کیت مکش و هدرز ، بال عقب و رینگ و لاستیک و

تقویت هر قطعه دامنه ای از هزینه ها بدنبال دارد و در نتیجه هرچقدر بیشتر هزینه کنید نتیجه ی بهتری میگیرید . به عنوان مثال یک بال فایبرگلاس 206 با رنگ و نصب 300 هزار تومان تمام میشود در حالی که بال مسابقاتی فلزی تیتانیومی با 2.5 میلیون تومان و یک بال حرفه ای برای مسابقات حرفه ای تا 900 میلیون تومان میتواند قیمت داشته باشد !!! تغییرات ظاهری که اصطلاحا اسپورت سازی نامیده میشود متفاوت است با تقویت خودرو و نباید این دو را یکی دانست. ایسیو را نیز میتوان از لحاظ سخت افزاری تقویت کرد برای این منظور از ای سی یو فورس استفاده میکنند. تنها عیبش این است که تنها در یک شهر قابل استفاده است و در صورت جابجایی مکانی مجددا باید ریمپ شود.

ریمپ ایسیو ماشینهای داخلی و خارجی چگونه انجام میشود؟

از لحاظ عملکردی توسط دستگاه پروگرامر ، برنامه خودرو با شماره کالیبره همان خودرو خوانده میشود و سپس توسط نرم افزار Winols روی آن کار میشود و جداول پیدا ، بهینه و سپس خروجی گرفته میشود نهایتا ” چکسام گیری ” انجام و دوباره توسط دستگاه پروگرامر بر سخت افزار کامپیوتر ریخته میشود. تمام این مراحل یا از طریق پورت OBD و یا از طریق اتصال Jtag صورت میگیرد.

عموم ماشین های داخلی بدون باز کردن ایسیو و از طریق OBD ریمپ میشوند و عموم ماشین های خارجی از طریق جی تگ و با باز شدن ایسیو انجام میشوند. لذا هزینه ریمپ ماشینهای خارجی بیشتر از نمونه های داخلی است. زمانی که طول میکشد تا برنامه ریزی انجام شود نیز در خودروهای خارجی طولانی تر است.

ریمپ خودرو خود را با اطمینان به دکتر ریمپ بسپارید.

آموزشی...
ما را در سایت آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهره نجیبی zohrehnajibi بازدید : 120 تاريخ : سه شنبه 7 مرداد 1399 ساعت: 20:09

با يك شارژ كامل در باطری ماشین يعني ۲۴ درصد حجمي يا ۳۵ درصد وزني مخلوط آب و اسيد را اسيد تشكيل مي دهد. البته با تغييرات دما به ازاي هر ۵/۵ درجه كمتر از ۲۷ بايد ۰/۰۴ از اعداد ۲۶/۱ و ۲۷/۱ كم كنيد. با اينكه اين روش بازرسي تقريباً ارزشمند به حساب مي آيد، اما شايد به باتري هاي امروزي به علت مهر و موم بودن، اجازه چنين كاري ندهد.

هرگز براي انجام اين آزمايش به فكر سوراخ كردن اين نوع باتري ها نيفتيد. بررسي ولتاژ نيز روشي بسيار ساده و سريع است اما خواندن اعداد معقول از دستگاه ولت متر به تنهايي نمي تواند تضمين كننده توانايي باتري براي تامين ميزان آمپر مفيد باشد.

در واقع اگر ولت متر شما عددي كمتر از ۶/۱۲ ولت كه بيانگر شارژ كامل است را نشان داد دو شرايط محتمل است: تمامي پيل ها شارژ پاييني داشته باشند يا ولتاژ پنج تا از آنها ۱/۲ ولتاژ و آخرين پيل نيز كمي كمتر از ۷/۱ باشد، بنابراين شما در ولت سنج خود ۲/۱۲ ولت را مشاهده مي كنيد. استفاده از يك چگالي سنج به شما امكان مي دهد تا دريابيد آيا اتصال سست وجود دارد يا نه.

چگونه مي توان گفت كه باتري در وضعيتي خوب قرار دارد يا نه

در واقع ورقه هاي سربي درون باتري معين مي كنند كه يك باتري هنوز قابل تغيير است يا نه. در باتري هنگامي جريان توليد مي شود كه اسيد سولفوريك با ورقه هاي سربي واكنش انجام دهد. زماني كه باتري خالي مي شود سولفات روي ورقه هاي سرب انباشته مي شود و توانايي باتري در توليد جريان را كاهش مي دهد. همچنين زماني كه مولد با وادار كردن جريان براي حركت در مسير عكس دوباره باطری ماشین را شارژ مي كند، سولفات انباشته شده روي ورقه هاي سرب به محلول برمي گردد.

با گذشت زمان مقداري از سولفات به طور ثابت و دائمي به ورقه ها مي چسبد. در واقع اين سولفات مانعي تشكيل مي دهد تا باعث كاستن توانايي باتري در توليد و ذخيره الكتريسيته شود. چنانچه باتري به طور مكرر قواي خود را از دست دهد يا براي مدت بيش از چند روز در وضعيت خالي شده بماند اين فرآيند تسريع مي يابد. بنابراين چنانچه ورقه هاي سربي سولفاته شوند ديگر باتري پذيراي شارژ نخواهد بود و بايد تعويض شود. عمر متوسط باتري در بهترين شرايط نگهداري تنها ۴ الي ۵ سال است.

البته در شرايط آب و هوايي فوق العاده گرم اين مقدار به ۲ تا ۳ سال كاهش مي يابد همچنين ممكن است باتري بر اثر مواردي مثل شارژ هاي شديداً ناقص بر اثر مشكلات شارژ كردن يا رانندگي هاي مكرر در مسافت هاي كوتاه، يا افتادن سطح آب درون باتري تا زير قسمت فوقاني ورقه ها بر اثر هواي داغ يا شارژ بيش از حد، دچار سولفاته شدن زودرس شود.

در مورد آزمايش كردن باتري مواردي وجود دارد كه شما واقعاً به تنهايي از پس آن بر نمي آييد، بنابراين بردن اتومبيل به يك تعميرگاه كه به لوازم آزمايش مناسب مجهز باشد ضروري است. در واقع شرايط باتري به يكي از اين دو روش معين مي شود: با پيل كربن يا همان آزمايش بار كه در آن يك بار اندازه گيري شده به باتري وارد مي شود و يا به روش الكترونيكي كه با يك وسيله سنجش مخصوص كه مقاومت داخلي باتري را اندازه مي گيرد.

برای دریافت قیمت باطری ماشین به سایت باتری کار مراجعه نمایید.

 

آموزشی...
ما را در سایت آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهره نجیبی zohrehnajibi بازدید : 151 تاريخ : سه شنبه 7 مرداد 1399 ساعت: 20:03

در این مقاله یک نگاه اجمالی به آموزش برنامه نویسی با زبان سی پلاس پلاس خواهیم داشت.

به طور کلی C++ یک زبان برنامه نویسی همه منظوره، شیء گرا، کامپایلری، حساس به حروف است. C++، یک زبان سطح میانی در نظر گرفته می شود، زیرا هم ویژگی های زبان های سطح پایین را دارد و هم ویژگی های زبان های سطح بالا را شامل می شود.

زبان C++ در سال ۱۹۷۹ میلادی توسط Bjae Stroustrup در آزمایشگاه Bell، به عنوان بهبودی برای زبان C توسعه داده شد و در اوایل با نام C With Classes شناخته می شد، اما در سال ۱۹۸۳ به C++ تغییر نام داد. زبان برنامه نویسی C++، علاوه بر ویژگی های جدید خود، تمام ویژگی ها و قابلیت های زبان برنامه نویسی C را نیز شامل می شود.

برنامه نویسی شیء گرا

زبان C++ به طور کامل از برنامه نویسی شیء گرا پشتیبانی می کند. از جمله چهار ستون اصلی برنامه نویسی شیء گرا که عبارت اند از:

    کپسوله کردن (Encapsulation)

    پنهان کردن اطلاعات (Data hiding)

    وراثت (Inheritance)

    چند شکلی (Polymorphism)

کتابخانه های استاندارد

استاندارد زبان C++ از سه قسمت مهم تشکیل شده است

    زبان پایه تمام بلوک های اصلی از جمله متغییر ها، انواع داده ها و literal ها و غیره را شامل می شود.

    کتابخانه استاندارد C++، مجموعه غنی از توابع را ارائه می دهد که شامل توابع دستکاری فایل ها، رشته ها و غیره می شود.

    کتابخانه استاندارد قالب (STL) مجموعه غنی از روش های دستکاری ساختارهای داده و غیره را فراهم می کند.

 

استاندارد ANSI

استاندارد ANSI برای قابل حمل (Portable) کردن C++ تلاش می کند؛ به این معنی که زمانی که شما برای کامپایلر مایکروسافت کد نوشته اید، آن کد با استفاده از کامپایلر موجود بر روی مک، یونیکس و غیره بدون اشکال در کامپایل می شود. استاندارد ANSI برای مدتی پایداره بوده است  و تولید کنندگان تمام کامپایلر های اصلی C++ از این استاندارد پشتیبانی می کنند.

یادگیری C++

مهمترین چیز در آموزش برنامه نویسی  زبان C++، تمرکز بر روی مفاهیم این زبان است. هدف از یادگیری زبان C++، تبدیل شدن به یک برنامه نویس بهتر می باشد. زبان C++ انواع سبک های برنامه نویسی را پشتیبانی می کند، شما می توانید در سبک Forte، C، Smalltalk و غیره، در هر زبانی بنویسید. هر سبک می تواند به شکل موثر در دستیابی به اهداف و صرفه جویی در زمان و افزایش کارایی مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از C++

C++ توسط صدها هزار برنامه نویس و در هر دامنه کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد. C++، یک زبان برنامه نویسی پر استفاده می باشد از جمله نوشتن درایو های دستگاه، سایر نرم افزارهایی که به دستکاری مستقیم سخت افزار در محدودیت های زمان واقعی متکی هستند و غیره. زبان C++ به طور گسترده ای به منظور تدریس و تحقیق مورد استفاده قرار میگرد، زیرا برای آموزش موفق مفاهیم اساسی به اندازه کافی تمیز است. هر کسی که در کامپیوتر خود از سیستم عامل ویندوز و یا مک استفاده می کند، به طور غیرمستقیم از C++ استفاده می کند؛ زیرا رابط کاربری اصلی این سیستم عامل ها با زبان برنامه نویسی C++ پیاده سازی شده اند.

مقالات ما را در آکادمی بنو دنبال کنید.

آموزشی...
ما را در سایت آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهره نجیبی zohrehnajibi بازدید : 145 تاريخ : دوشنبه 6 مرداد 1399 ساعت: 16:15

برای ریمپ ایسیو ابتدا دستگاه به خودرو وصل میگردد و برنامه آن خوانده ( read ) میشود و سپس تغییرات و بهینه سازی روی ساختار و مقادیر انجام میگردد ( ريمپ ) ، سپس خروجی گرفته میشود ( checksum ) و در نهایت برنامه ریزی ( write ) انجام میشود و خودرو برای تست شهری و یا تست داینامومتر میرود.

ریمپ چیست ؟ ریمپ نوعی بهینه سازی برنامه کامپیوتر خودرو است که در آن کد های ایسیو و هگزها را که با C نوشته شده اند تغییر میدهند ، کد های ایسیو بصورت یک نقشه و یا جداول استاندارد هستند و بازنویسی و تغییر آنها را اصطلاحا ری مپ گویند.

کدهای ریمپ

این کد ها مربوط به پارامترهای سنسورها و عملگراها است و معنای آنها را تنها یک برنامه نویس متوجه میشود. هر سنسور یک جدول کد دارد پس تعدد جداول بخاطر تعداد زیادی سنسور و عملگراست. برای اینکه بهتر بحث را شرح دهیم به معرفی سنسور و عملگرا میپردازیم » هر سنسور یک قطعه الکترومکانیکی است که کار آن دریافت اطلاعات از محیط درونی یا بیرونی خودرو و ارسال آنها به کامپیوتر ( ECU ) است، ایسیو پس از تحلیل این داده ها ، فرمان را برای عملگراها ( مثل دریچه گاز یا سوزن انژکتور ) میفرستد. هر کدام از این 3 مرحله یعنی دریافت اطلاعات ، تحلیل و ارسال شامل جداول مجزاییست و هر جدول با جداول دیگر توسط جداول مواصلاتی وصل میگردد. اکثر ریمپ کاران تنها جداول اصلی را میشناسند، این درحالیست که در مرکز کاراک به منظور رسیدن به بهترین نتیجه چیپ تیونینگ ، علاوه بر جداول اصلی روی جداول فرعی بهینه سازی انجام میگردد.

موتور مخلوط سوخت و هوا را انجام میدهد. سوختن ( احتراق ) داخل موتور به طور انفجاری و انتقال انرژی حاصل از سوختن به وسیله تعداد زیادی قطعات مکانیکی باعث می شود نیروی محرکه بر روی چرخ ها افزایش یابد . این قطعات مکانیکی عبارتند از پیستون ها، میله های اتصال، کلاچ، گیربکس، درایو شفت ها و موارد دیگر که در نهایت سبب چرخش چرخ میشود.

ریمپ ای سی یو کردن یا تقویت نرم افزاری ایسیو ( کامپیوتر ) خودرو بر خلاف اذهان عمومی نه تنها به موتور خودرو آسیب نمیزند بلکه عمر موتور را افزایش میدهد ، این افزایش عمر سبب بیرون آمدن خودرو از ” فشار  ” در شرایط مختلف میشود

 

نسبت مخلوط سوخت و هوا بسیار مهم است. سوخت وقتی خیلی زیاد باشد  احتراق به اندازه کافی انفجاری نخواهد بود و در این صورت مخلوط سوخت و هوا راندمان لازم را نخواهد داشت .  وقتی هوا خیلی زیاد باشد و مخلوط مانند یک بمب مینیاتوری خاموش می شود و  این کار منجر به خم شدن موتور و آسیب دیدن قطعات خودرو می شود. در ریمپ ایسیو این نسبت تصحیح میشود و عمر مفید موتور افزایش میابد.

ریمپ ای سی یو چیست ؟ ای سی یو همان کامپیوتر یا مغز خودرو است.

نقشه یا مپ ایسیو مجموعه ای از دستورالعمل های برنامه ریزی شده بر روی ECU ماشین شما می باشد که توسط سازنده برای رسیدگی به مخلوط هوا و سوخت و صدها پارامتر دیگر تنظیم شده است. یک remap یا ریمپ ایسیو  ، تغییر مپ ایسیو یا  “نقشه” ایسیو به تنظیم سفارشی از خود شما یا وضعیت بهینه است.

ریمپ ecu چگونه انجام میشود ؟

به عنوان مثال نقشه ( مپ ایسیو ) سازنده ممکن است یک تنظیم ایمنی شده برای مخلوط سوخت و هوا باشد در این صورت اگر سوخت کم یا زیاد باشد، ECU می تواند مخلوط سوخت و هوا را برای جلوگیری از سرعت زیاد تنظیم کند. اگر من بخواهم ماشین خود را در شرایط بهتری برای استفاده شهری و برون شهری و یا شرایط مسابقات حرفه ای استفاده کنم، نیازمند به این محدودیت سوخت نیستم، بنابراین می توانم ایسیو خود را به حداکثر قدرت برسانم . قدرت خوب است ، قدرت چیزی است که شما نیاز دارید.

دکتر ریمپ همراه همیشگی شماست.

آموزشی...
ما را در سایت آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهره نجیبی zohrehnajibi بازدید : 120 تاريخ : دوشنبه 6 مرداد 1399 ساعت: 16:05

تاریخچه صنعت خودرو و باطری ماشین

زماني كه صنعت خودروسازي در ابتداي راهش بود از الكتريسته و باطری ماشین تنها براي آتش زدن سوخت درون موتور استفاده مي شد. در اوايل دهه ۱۹۲۰ استارت‌هاي الكتريكي جانشين هندل شدند. چراغ جلو‌هاي الكتريكي نيز لامپ هاي استيلني را منسوخ كردند و بوق هاي الكتريكي نيز جير جير بوق هاي بادي دستي را محو كردند.

امروزه يك اتومبيل نيازمند سيستم مفصلي از مدارهايي است كه بايد تمام الكتريسته مورد نياز براي كاربردهاي روزمره را توليد، انبار و تقسيم كند.

اولين بخش عمده در سيستم الكتريكي باتري است. باتري وسيله اي است كه براي ذخيره نيروي مورد نياز استارت زدن و به كار انداختن لوازم جانبي مثل ساعت ، راديو و علائم هشدار دهنده در زمان خاموشي موتور مورد استفاده قرار مي گيرد .

دومين بخش مهم ، موتور استارت زن است كه براي روشن كردن موتور به كار مي رود.

سومين بخش دستگاه شارژ است كه از موتور نيرو مي گيرد و آن را با نام مولد مي شناسيم. اين وسيله زماني كه موتور در حركت است به سيستم الكتريكي، برق مي رساند و به اصطلاح باتري را پر مي كند.

اتومبيل به كمك چنين اجزايي منبع الكتريسته خود را حفظ مي كند. وسيله اي موسوم به آفتامات يا تنظيم كننده ولتاژ نيز سطح الكتريسته را ثابت نگه مي دارد و جعبه فيوز نيز از تبديل شدن مسائل كوچك به مشكلات بزرگ جلوگيري مي كند. اتومبيل مدرن لوازم جانبي الكتريكي بسياري مثل راديو، تلفن هاي ماهواره اي، گرم كن شيشه عقب و قفل هاي الكتريكي درها و نيز موتورهاي گوناگوني دارند كه براي به حركت درآوردن بخش هاي مختلف مثل سان روف به كار مي روند.

اولين منبع الكتريسته اتومبيل باتري است كه مهمترين كاركرد آن روشن كردن موتور است زماني كه موتور كار مي كند يك مولد وظيفه تامين نيازهاي الكتريكي اتومبيل و برگرداندن انرژي به باطری ماشین را به عهده مي گيرد. يك باتري ذخيره دوازده ولتي شامل لايه هايي از ورقه هاي سربي بارگذاري شده منفي و مثبتي است كه هر كدام از آنها همراه با جدا كننده هاي عايقشان شش پيل دو ولتي را مي سازند. اين پيل ها با يك مايع هادي الكتريسته موسوم به الكتروليت پر مي شوند كه معمولاً از تركيب دو سوم آب مقطر و يك سوم اسيد سولفوريك به دست مي آيد.

 

واكنش ورقه هاي سربي و الكتروليت انرژي شيميايي توليد مي كند كه به هنگام برقراري مداري بين ترمينال هاي مثبت و منفي باتري تبديل به الكتريسته مي شود. بايد توجه داشت كه تمامي عملكرد هاي فوق العاده لوازم جانبي الكتريكي و طراحي پيشرفته شان در نهايت و تماماً با نقصي در جزء اصلي اين سيستم يعني باتري، دچار شكست مي شوند. بدون اين مخزن پتانسيل الكتريكي بهترين اتومبيل دنيا نيز مثل يك درخت بي حركت خواهد بود و ديگر با يك مجسمه فلزي تفاوتي نخواهد داشت.

البته ثابت شده است كه عمده ترين عامل عدم استارت كردن موتور، اتصال هاي ناقص است اما مشكلات باتري نيز دومين عامل شايع دراين باره به حساب مي آيد. همانطور كه توضيح داده شد اين عامل محرك اوليه خودرو بر اساس اصول الكترو شيميايي كار مي كند اما رويه طراحي و آزمايش آن در طول دو دهه اخير به چندين روش مختلف تغيير كرده است. امروز يك باتري ساز ادعا مي كند كه تنها نيمي از دستگاه هاي برگشتي اش واقعاً خراب هستند ، بنابراين يادگيري عيب يابي اين قطعه از اتومبيل براي هر راننده اي ضروري است.

پيش از آن كه عدم روشن شدن يا كند روشن شدن موتور را به نقص باتري نسبت دهيد مطمئن شويد كه اتصالات در وضعيت خوبي به سر مي برند سپس سراغ استارت زدن برويد و بررسي كنيد كه آيا آمپرسنج، شدت جريان را غير عادي نشان مي دهد يا نه. همين طور سيستم شارژ را نيز از ياد نبريد. ببينيد آيا تسمه سالم است و ولتاژ لازم توليد مي شود، سپس به دنبال ترك ها در جدار باتري باشيد. همچنين سطح مايع الكتروليت يا همان آب باتري را مشاهده كنيد.

برای مشاهده بهترین باتری ماشین و قیمت باطری ماشین به سایت باتری کار مراجعه کنید.

آموزشی...
ما را در سایت آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهره نجیبی zohrehnajibi بازدید : 158 تاريخ : دوشنبه 6 مرداد 1399 ساعت: 15:48

ریمپ چیست؟

ریمپ ایسیو (Remap ECU) تنطیماتی نرم افزاری است که به جای نرم افزار موجود روی  ECU خودرو قرار می گیرد.  ریمپ، خودرو را برای رسیدن به حداکثر راندمان آماده می کند. مپ ایسیو به طور کامل موتور خودرو را تحت کنترل دارد و وقتی ریمپ ایسیو جایگزین آن شود تاثیرات بسیار چشمگیر و محسوسی در شتاب، مصرف سوخت، ناک و . . . ایجاد خواهد شد.

ECU ایسیو، یک رایانه کوچک است که کارکرد موتور را کنترل می کند. سازندگان خودرو از طریق تنظیم نرم افزار ایسیو موتور را تنظیم می کنند. این کار به طور پیش فرض قبل از فرستادن وسیله نقلیه به بازار انجام میشود.

در تنظیمات نرم افزاری ایسیو باید شرایط آب و هوایی، قوانین و محدودیت ها و کیفیت متفاوت سوخت در نظر گرفته شود که این کار با ریمپ ایسیو امکان پذیر است. ریمپ می تواند خودرو را با شرایط آب و هوایی منطقه و کیفیت سوخت کشورهای مختلف سازگار کند، بنابراین بعد از ریمپ مصرف سوخت کاملا بهینه شده و کاهش خواهد داشت ، شتاب خودرو بهتر می شود و ناک هم رفع می گردد.

ریمپ ایسیو چگونه کار می کند؟

ریمپ ایسیو جایگزین نرم افزار اصلی ایسیو می گردد. برنامه اصلی خودرو به صورت کلی و بر اساس نیاز مشتری مورد بازنگری قرار میگیرد. نرم افزار ایسیو برای دستیابی به حداکثرراندمان تغییر پیدا می کند که این کار با عنوان ریمپ ایسیو شناخته می شود.  مپ ایسیو موتور خودرو را کنترل می کند و ریمپ پارامتر های اصلاح شده ایسیو می باشد که مورد بازنگری قرار گرفته است. هنگامی که ماشین شما ریمپ می شود می شود، نرم افزار تنظیم شده به پورت  OBD وصل می شود و سپس مپ خودرو را با نسخه جدید (ریمپ ایسیو) تغییر می دهد تا عملکرد موتور را افزایش دهد. توانایی فلش به طور مستقیم از طریق OBD باعث شده است که صنعت ریمپ ایسیو به طور چشمگیری جهش پیدا کند.

چیپ تیونینگ چیست؟

چیپ تیونینگ به معنای ساده یعنی تغییر نرم افزاری بر روی تراشه (chip) اصلی ایسیو موتور.

این کار  با برداشت تراشه (EPROM) از روی برد ایسیو و پروگرام کردن چیپ بر روی BENCH  انجام می گیرد.

 

ریمپ چه تاثیری بر روی خودرو دارد؟

با تغییر ریمپ موتور و ریمپ ایسیو هم توان خروجی بیشتری از موتور گرفت و هم کاهش مصرف سوخت.

فرض کنید که شما نیاز به شتاب گیری خودرو دارید. معمولا زمانی که دریچه گاز به طور کامل باز می گردد و دور موتور بالا می رود. در ریمپ، پارامتر های سوخت و جرقه را فقط در دورهای بالا و زمان شتابگیری تغییر داد و در ناحیه دور آرام و حالت کروز تغییری در سوخت و افزایش پارامتر ها نداشت.

تمامی پارامتر های عملکردی ایسیو در جدول های جداگانه ای وجود دارد که میتوان این پارامترها را جداگانه تغییر داد. دکتر ریمپ با تکیه بردستاوردهای علمی توانایی تغییر تمامی این پارامترهای کنترلی موتور را دارد.

آموزشی...
ما را در سایت آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهره نجیبی zohrehnajibi بازدید : 135 تاريخ : يکشنبه 5 مرداد 1399 ساعت: 14:58

باطری ماشین چگونه کار می کند؟

وظیفه ی باتری در خودروها ذخیره ی انرژی الکتریکی و تامین نیازهای سیستم برقی موجود میباشد .

در موقع خاموش بودن موتور و در حالت استارت زدن تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز در خودرو به عهده باتری میباشد که در این حالت باتری تخلیه ( دشارژ ) میشود .

در زمان روشن بودن موتور ، اضافه تولید دینام یا آلترناتور برای پرشدن ( شارژ ) باتری مصرف میشود

ولی در صورتی که کل مصرف الکتریکی خودرو از انرژی الکتریکی تولید شده ی دینام یا آلترناتور کمتر باشد ، در این حالت نیز باتری بر حسب شدت جریان مصرفی  ، خالی ( دشارژ ) میشود . عمل شارژ و دشارژ در اثر واکنش شیمیایی صورت میگیرد .

واکنش های انجام یافته در باطریهای سرب اسیدی برگشت پذیر هستند ، به این صورت که در این نوع باطری ها انرژی شیمیایی به انرژی الکتریکی در زمان دشارژ یا تخلیه ی باطری و انرژی الکتریکی به انرژی شیمیایی در زمان شارژ یا پرشدن باطری ، تبدیل میشود . در یک باطری سرب اسیدی کاملا شارژ ، صفحه های مثبت از پراکسید سرب(PbO2)  و صفحه های منفی از سرب اسفنجی (Pb) و الکترولیت داخل باطری از اسید سولفوریک رقیق شده (H2SO4+H2O)  تشکیل یافته است .

فعل و انفعالات شیمیایی باتری در حالت شارژ و دشارژ به صورت جدول 1 میباشد .

شارژ باطری خودرو ، دشارژ باطری خودرو ، باطری کره ای ، باطری ماشین ، واکنش شیمیایی باطری ماشین

یکی از عواملی که باعث تخلیه ی باتری خودرو میشود وجود عیب در سیستم شارژ میباشد . در این حالت انرژی الکتریکی مورد نیاز مصرف کننده های خودرو به وسیله باتری تامین شده و از ظرفیت تخلیه یا دشارژ باتری کاسته میشود .

ناتوانایی باتری برای تامین شدت جریان (آمپر) مورد نیاز استارتر برای راه اندازی موتور ، از نتایج کاهش ظرفیت باتری است . در این وضعیت بیشترین حجم مایع الکترولیت باتری را آب (h2o) تشکیل میدهد و لازم است باتری شارژ شود . به این منظور باید باطری را از روی خودرو پیاده کرد و به وسیله ی دستگاه دشارژ، آن را شارژ نمود .

برای دریافت بهترین قیمت باطری ماشین  به سایت باتری کار مراجعه کنید.

آموزشی...
ما را در سایت آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهره نجیبی zohrehnajibi بازدید : 134 تاريخ : يکشنبه 5 مرداد 1399 ساعت: 14:46

آموزش برنامه نویسی، طراحی سایت را از کجا شروع کنم ؟

این سوال بسیار مهمی است، اولین سوالی که برای شروع آموزش طراحی سایت به ذهن افراد می رسد این است که از کجا شروع کنم ؟ شما می توانید طراحی سایت را به دو روش مختلف آغاز کنید ، اولین مورد طراحی سایت بدون کدنویسی و یا با کد نویسی. در گام بعدی اگر شما هر یک از این موارد را انتخاب کنید میتوانید توی حوزه های مختلف شروع به آموزش دید کنید ، مثل آموزش وردپرس ، آموزش PHP ، آموزش لاراول ، آموزش HTML ، آموزش CSS ، آموزش ASP.net و... . هریک از این موارد دارای نقاط قوت و ضعف هستند.

آموزش طراحی سایت با زبان های مختلف برنامه نویسی

یکی دیگر از زبان های مورد استفاده در طراحی سایت آموزش html است . Html یکی از پر کاربردترین زبان ها در طراحی سایت می باشد. این زبان برای بخش بندی های مختلف سایت و تفکیک اجز مختلف سایت بسیار کاربردی است. یه نوعی می توان گفت html می تواند استخوان بندی سایت شما را بسازد. به شما پیشنهاد میکنیم زبان Html را حتما آموزش ببینید.

از دیگر زبان های برنامه نویسی که از آن برای استایل دهی به سایت استفاده می شود ، زبان css است . آموزش css در کنار html به شما کمک می کند تا یک سایت زیبا و اصولی را طراحی کنید . به نوعی می توان گفت شما می توانید استخوان بندی سایت خود را به html بسپارید و در قدم بعدی با css به آن شکل ظاهری دهید.

چرا باید از آموزش طراحی سایت بنو استفاده کنم ؟

شما می توانید از آموزش های هر سایتی که آن را معتبر دیدید استفاده کنید ولی مزایایی استفاده از آموزش های سایت ما این است که شما مجموعه ما آموزش های متعددی در زمینه آموزش طراحی سایت دارد و به شما کمک می کند تا بهتر به هدف خود نزدیک شوید . کل آموزش ها ی ما به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد و شما می توانید از کیفیت و کاربردی بودن آن ها اطمینان حاصل نمایید . مجموعه بنو با داشتن مطالب آموزشی بسیار زیاد و سر فصل های مختلف دست شما را برای انتخاب باز گذاشته است. البته بنو سایت به صورت تخصصی برروی آموزش برنامه نویسی و طراحی سایت و موارد نزدیک به آن فعالیت داریم.

 

آموزشی...
ما را در سایت آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهره نجیبی zohrehnajibi بازدید : 134 تاريخ : يکشنبه 5 مرداد 1399 ساعت: 14:20